perjantai 28. huhtikuuta 2017

Liian kaunis maailma

Joka päivä. Joka ainoa päivä näen, kuulen ja tunnen asioita enemmän kuin laki sallii. Edes mahtavimmalla renessanssiruhtinaalla ei ollut tätä matalan resoluution valokuvaa:


Miksi juuri minä eikä joku muu? Olen saanut osakseni niin paljon kauneutta, että voisin haljeta siihen. Voin katsella tätä kuvaa ja todistaa ihmettä. Vain pieni vähemmistö on ihmiskunnan historiassa nauttinut aarteista, jotka minulle ovat jokapäiväistä leipää. Kuninkailla on ollut jalokivensä, muttei tätä kuvaa. Tämäkin on yksi monista, eikä säihkyvin.

Reckless Love - Romance

Maailma on seikkailu, jolle romantiikka antaa syvyysulottuvuuden. Romantiikka laajasti ymmärrettynä ilmenee kaikkien erojen ja vastakohtien jännitteissä. Erosta syntyy tarina, vain silloin voi olla syy vaeltaa välimatka kiinni. Romantiikka rakastumisena on maailman perusluonne sitten kiteytettynä. Rakastuminen on seikkailun alku, uudestisyntynyt silmäpari. Milloinkaan ei maailma ole yhtä ihmeellinen kuin hetkenä, jona astuu uuteen tarinaan. Joka yksityiskohta sykkii merkityksiä, kaikella on tarkoitus.

Kai jokainen on edes joskus rakastunut? Vuosiin en ole uutta ihastusta kokenut, mutta en koskaan unohda salaa ihailemiani tyttöjä. En edes koskemaan pässyt, mutta silti sain niin paljon.

Reckless Love - Back To Paradise

Kunhan säät lämpenevät, tytöt pujahtavat kesäkuteisiinsa. Minä niin tykkään katsella tyttöjä kesäkuteissaan. Tykkään tytöistä. Maailma olisi niin ankea paikka ilman, kuin ikuinen syksy puunrankoineen.



Kyynikko minussa väittää, ettei tämän pitäisi olla mahdollista. Yllä oleva kuva on mahdoton. Energian säilymislain mukaan uutta energiaa ei voida luoda. Entropia on voittamaton ja kaikki lahoaa jo lähtötelineisiinsä. Mutta minä näen tämän silmilläni, eli fysiikan lait ovat tätä myöten kumottu. Kauneus on mahdollista ja itse asiassa maailmankaikkeuden perimmäinen totuus. Mikä ihmeen loppujäähtyminen? Kauneus ei koskaan kuole ja minä olen nähnyt sen.

Olen sentimentaalinen höpsö, jolla on vain tunteensa. Analyysi ei merkitse minulle mitään. Maailma on kaunis ja vien sen tanssimaan tänä yönä.

...

Hyvin sujuu. Kuin tanssi.



Roxy Music - Avalon  

Now the party's over 
I'm so tired 
Then I see you coming 
Out of nowhere 
Much communication in a motion 
Without conversation or a notion 
Avalon 

When the samba takes you 
Out of nowhere 
And the background's fading 
Out of focus 
Yes the picture changing 
Every moment 
And your destination 
You don't know it 
Avalon 

When you bossa nova 
There's no holding 
Would you have me dancing 
Out of nowhere 
Avalon

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Jäi vaivaamaan, ketä noi on noissa kuvissa?

Lauri Stark kirjoitti...

No sehän on Noomi Rapace!