sunnuntai 23. marraskuuta 2014

Lisähuomio



Jottei kukaan minua jonain eläintenvihaajana pitäisi, tähdennettäköön, että olen eläinrakas ihminen. Pääsääntöisesti olen aina kohdellut eläimiä hyvin, vaikka minusta löytyy myös inhottava puoleni. Minä en mielelläni tapa edes hyttysiä tai kärpäsiä, en haluaisi tappaa mitään. Ennenmmin kuin tapan häiritsevän hyönteisen, hätistän sen ulos talosta. Minun ylipäätään tekee erityisen pahaa katsella eläinten kärsivän, koen ne kenties viattomammiksi kuin ihmiset. Elokuvissakin minua on eniten kirpaissut eläinten kuolemat.

Ehkä lapsena ihmiset ovat valmiita tekemään inhottavia asioita, koska eivät täysin ymmärrä mitä ne tarkoittavat. En kuitenkaan koe sen vähentävän syyllisyyttäni, väärien tekojeni vääryys ei katoa millään syyllä. Aina olen ollut tavalla tai toisella tietoinen tekojeni vääryydestä.

Ei kommentteja: