maanantai 23. maaliskuuta 2015

Limudiskomusaa



Aika ebin, miten näin hieno kappale on voinut mennä ohitseni? Pesunkestävää ysäriä ja niin naiivia, että jopa minua epäilyttää. Tai ainakin epäilytti, oikeasti minä olen heikkona tällaiseen. Kuunnellessani näen sieluni silmin lapsia ala-asteen diskossa tanssimassa. Katsokaapa nyt noita sanojakin:

Everybody's free - to feel good...
Brothers and sisters together we'll make it through
Someday a spirit will lift you and take you there
I know you've been hurting but I'll be waiting to be there for you
And I'll be there just helping you out whenever I can 'cause...

We all are a family that should stand together as one
Helping each other instead of just wasting time
Now is the moment to reach out to someone
It's up to you
When everyone's sharing their hope,
the love will break through couse...

Ei noin naiivia kamaa varmaan kukaan enää kehtaisi kirjoittaa. Hällä väliä, minä pidän siitä. Voin tämän tahtiin tuudittautua osin valheelliseenkin nostalgiaan auvoisesta lapsuudesta. Itse olin vain kerran limudiskossa, jonka luokkani järjesti, ja patologisena vastarannankiiskenä lähinnä angstasin. Olisin voinut pitää hauskaakin, mutta eihän se olisi sopinut "arvolleni". Kaiken huipuksi suuri ihastukseni pyysi minua tanssimaan! Siis kyllä, juuri minua. Minä, joka olin haaveillut hänestä jo yli vuoden päivät, olin varmasti innoissani? Eikä mitään, kieltäydyin. Neuroosieni ja päähänpinttymieni takia en vonut suostua. Olen vihoviimeinen idiootti. Tämäkin tapaus osaltaan paljastaa, kuinka yksinäisyyteni on lopulta ollut lähinnä oma vikani. Näin typerä idiootti ansaitseekin jäädä yksin. En ollut pelkästään vihjeetön nörtti, vaan myös kertakaikkinen luupää ja torvi.

Mutta lohduksi kuuntelen sympaattista limudiskomusaa.

Sympaattinen, siinä on juuri oikea sana. Laulajakin on söpö. Ei seksikäs vaan söpö. En yleensä välitä musavideoista tippaakaan, mutta tämä on harvoja poikkeuksia. Musavideot ovat joko yhdentekeviä tai muuten vain esteettisesti epätyydyttäviä, mutta tämä ei. Ei tämäkään mitään suuri elämys ole, mutta pidän siitä kuinka laulaja keinuu välkkyvät laserit taustallaan.

Ei kommentteja: